طراحی داخلی ویلا

از آن جایی که ساخت ویلاها معمولا به علت ایجاد محلی برای استراحت و تعطیلات انجام می شود، افراد ترجیح می دهند تا این ویلا ها با محل زندگی روزمره شان فاصله داشته و همچنین تفاوت هایی در طراحی داخلی داشته باشد. در حقیقت در هنگام ساخت ویلا افراد تلاش می کنند تا تمام رویا های خود را برای داشتن یک زندگی ایده آل در ویلا به کار گرفته و عملی نمایند.

مشاوره رايگان ، استعلام قیمت و سفارش طراحی داخلی ویلا  1032193-0912

طراحی داخلی ویلا | دکتر ویلا

طراحی داخلی ویلا | دکتر ویلا

بخوانید: طراحی ویلا

اهمیت طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا یکی از بخش های مهم در هنگام ساخت و طراحي ویلا است که توجه به آن، می تواند یک ویلای رویایی و زندگی لوکس را در دوران تعطیلات و به دور از فضا های شهری برای شما ایجاد نماید. طراحی داخلی ویلا درواقع همگام با ساخت آن بوده و باید چند پارامتر را دنبال کند.

همچنین باید بدانید که معماری ویلا به طور ذاتی با جنبه طراحی داخلی در هم تنیده شده است. در حقیقت از آن جایی که افراد برای فرار از آلودگی های شهری و دوری از فضاهای زندگی روزمره و کار، به ویلا ها سفر می کنند، بنابراین محیط بیرونی ویلا با معماری بنا و طراحی داخلی آن بایستی ادغام شده و در هم تنیده باشد تا بتواند حس و حال افراد را در سفر به ویلا دگرگون کرده و ایشان را از فکر و ذکر کار و مشغله های روزمره برهاند.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی می تواند ایده های خوبی برای شما باشد:

توجه و دقت در سبک های مختلف و مشاهده نمونه طراحی داخلی های قبلی می تواند ایده های خوبی را در ذهن شما ایجاد کرده و الهام بخش چیدمان یک دکوراسیون داخلی متناسب با سلیقه ی شما باشد. شما می توانید از یک سبک به طور خاص و یا تلفیق سبک های مختلف طراحی داخلی استفاده کرده و دکوراسیون داخلی باغ ویلا مورد نظر خود را چیدمان کنید.

  1. دکوراسیون داخلی ویلا به سبک اسپانیایی

اسپانیایی ها همیشه دکوراسیون را به عنوان یکی از عناصر مهم زندگی در نظر گرفته اند. در این سبک، اتاق نشیمن ویلا با یک شومینه مدرن، مبلمان مخمل و صندلی های اختصاصی چیدمان کاملی را به دست می آورد. همه چیز در اتاق از یک موضوع یکنواخت در رنگ و سبک پیروی می کند. استفاده از چوب برای کفپوش و پنجره های بزرگ در محل نشیمن چیزی است که در این نوع سبک اهمیت بالایی دارد.

بخوانید : بازسازی ویلا

  1. طراحی داخلی ویلا به سبک توسکانی

در سبک توسکانی همه چیز در مورد خورشید، طبیعت و جذابیت در فضای باز است. اگر به اندازه کافی مطمئن هستید که یک ویلا در مکانی کوهستانی داشته باشید، می توانید آن را به کمک این سبک عجیب جلوه دهید! در این حالت، ویلا چیزی کمتر از یک کاخ به نظر نمی رسد. همچنین محوطه سازی که در فضای باز انجام می شود کاملاً با جذابیت دنیای قدیمی ویلا مطابقت دارد. روشنایی داخلی نیز بخش مهمی از این تصویر ایجاد شده می باشد.

  1. طراحی داخلی ویلا ب سبک ویلا ایتالیایی

در این سبک از طراحی داخلی با دکوراسیون و چیدمان حداقلی و گسترده، می تواند هر آن چه که از فضا نیاز باشد را در اختیار شما قرار دهد. به طور مثال نور منحصر به فرد و یا استفاده از میز های پر استفاده در این سبک چشم گیر است.

  1. طراحی داخلی ویلا لوکس و لاکچری

با استفاده و کمک گرفتن از این سبک، شما می توانید یک ویلای لاکچری و بی نظیر را برای خود ایجاد نمایید. دیوار های بلند و سقف های گسترده و بزرگ می تواند در ایجاد این فضا نقش موثری داشته باشند. استفاده از سنگ و چوب برای ایجاد چنین محیطی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. افزودن سرویس های مدرنی همچون تی وی روم، شومینه برقی و … در این فضا نیز می تواند به ایجاد یک مکان سلطنتی و خاص برای شما کمک نماید.

  1. طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن

در سبک طراحی داخلی ویلا مدرن اغلب از رنگ سفید استفاده می شود. درواقع می توان چنین گفت که در طراحی مدرن تقریبا همه چیز سفید است و به خوبی با کوسن های رنگی همچون سبز یا آبی روشن و حوله ها تناسب پیدا می کند. همچنین در این سبک تطابق با محیط بیرون حرف اول را میز ند و می تواند یک ویلای لوکس و لاکچری مدرن را برای شما به ارمغان آورد.

  1. طراحی داخلی ویلا به سبک کشور فرانسه

خب طبیعتا شما همیشه نیاز به یک فضای گسترده و عجیب و  غریب ندارید تا اتاق نشیمن ویلای خود را منحصر به فرد جلوه دهید. در این سبک، صاحب خانه اغلب  منسوجات روشن و شگفت آور و رنگ های زیادی را به فضای زندگی می بخشد. دکوراسیون دیواری با رنگ های روشن نیز در این سبک به خوبی می تواند رنگ های استفاده شده در وسایل را بهتر و زیباتر جلوه دهد.

  1. طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک یکی دیگر از سبک های پرطرفدار است که پارامتر های زیر می تواند جزو اصلی ترین انتخاب ها در این سبک باشد:

  • دیوارهای بلند
  • پنجره های متقارن و بلند
  • استفاده از سنگ
  • ستون های بلند
  • آینه های قدی
  • استفاده از ابزار ها
  • مبلمان مجلل و استیل
  • مجسمه ها و اشیاء تزیینی

همچنین در این سبک اغلب از رنگ های پخته و غنی همچون سفید یا کرم به خوبی استفاده شده و با دیگر پارامتر ها تلفیق می شود.

مشاوره رايگان ، استعلام قیمت و سفارش طراحی داخلی ویلا  1032193-0912

بخوانید : اجرای سازه ویلا

انتخاب سبک دلخواه در دکوراسیون داخلی ویلا:

توجه کنید که انواع سبک های دکوراسیون داخلی ویلا که در بالا ذکر شد تنها نمونه هایی از چیدمان دکوراسیون داخلی ویلا ها هستند. در حقیقت شما می توانید بدون توجه به انواع سبک های موجود در طراحی داخلی ویلا، سبک خاص و منحصر به فردی را متناسب با سلایق و ایده های شخصی خود استفاده کنید. اما دقت کنید که به کارگیری و استفاده از سبک های منحصر به فرد و یا مطابق با سلایق شخصی کمی مشکل بوده و برای این منظور بهتر است از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

در حقیقت انتخاب سبک دلخواه در دکوراسیون داخلی ویلا مستلزم دانش و تجربه ی کافی در این زمینه می باشد. به طور مثال چنانچه قصد داشته باشید تا از رنگ های خاصی برای دیوار های ویلای خود استفاده کنید، باید اطلاعات دقیقی درخصوص هارمونی رنگ ها بدانید تا بتوانید دیگر وسایل ویلا همچون مبلمان و یا فرش ها و اکسسوری ها را به خوبی با آن هماهنگ نمایید، در غیر این صورت فضایی غیرهمگون و نازیبا خواهید داشت.

  1. استفاده از رنگ های گرم در طراحی داخلی ویلا

از آنجایی که ویلاها، پذیرای جمع های خانوادگی افراد هستند، بهترین رنگ برای سالن ها، رنگ های گرم مثل موشی و بژ است. این رنگ ها که جزء رنگ های کلاسیک به حساب می آیند، باعث می شود که معماری داخلی ویلا مجلل نشان داده شود. ته رنگ های صورتی و همچنین گوشتی تر هم یکی دیگر از رنگ های زیبای سال است.

  1. استفاده از پارچه های فاستونی پشمی در دکوراسیون داخلی ویلا

فاستونی پشمی از دیگر ترندهای کلاسیک است که از سالیان قبل دیده شده است. استفاده از پارچه ی فاستونی پشمی، می تواند به عنوان یک رومبلی گران، زیبا و خاص باشد. شما همچنین می توانید آن را با مخمل و دیگر پارچه ها ست نمایید.

از این پارچه های زیبا و خاص همچنین می توانید برای پرده های ویلا نیز استفاده کرده و هماهنگی خوبی در فضا ایجاد کنید.

  1. به کارگیری مبلمان منحنی در طراحی داخلی ویلا

مبلمان منحنی یکی از انواع مبلمان راحتی به شمار می رود که از گذشته تا به امروز ضمن راحتی توانسته زیبایی را نیز برای خانه های ویلایی و نیز ویلا ها به ارمغان آورد. مبلمان منحنی می تواند جایگزین خوبی برای مبلمان رسمی باشد. شما می توانید از این مبل ها به خوبی استفاده کرده و بر روی آن ها ساعت ها بدون خستگی نشسته و به گفت و گو بپردازید.

  1. استفاده از کاشی های متضاد در طراحی داخلی

احتمالا تا به امروز متوجه طرح کاشی های متضاد شده اید. انتظار می رود که کاشی های زمین و دیوار از حیث رنگ و طرح متفاوت ولی متناسب با هم باشند. شما می توانید از این ترفند برای طراحی داخلی ویلا خصوصا حمام، دستشویی و آشپزخانه استفاده نمایید.

طراحی داخلی هوشمند ویلا

امروزه در طراحی داخلی ویلاهای مدرن، دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. هر چند ایده های زیادی برای این کار وجود دارد. ولی معمولا اجرای آن ها به هزینه ی زیادی نیاز دارد. چرا که محیط داخلی ویلا، به غیر از لوکس بودن بایستی شامل همه ی امکانات رفاهی لازم باشد تا بتواند باعث آرامش افراد بشود. نحوه ی چیدمان وسایل نیز از دیگر فاکتورهای مهم است که باید به آن توجه شود.

طراحی ویلای مدرن بایستی با رعایت همه ی مراحل مرتبط با بهره وری انرژی انجام بگیرد تا کارگزاران و سازندگان بتوانند تمامی این مراحل را طبق اصول طراحی ویلای مدرن به انجام برسانند. شما باید در نظر داشته باشید که چه محیطی را برای ویلا انتخاب می کنید. شدت هوا، سطوح عایق، استراتژی کنترل رطوبت، نور روز و … از اصولی هستند که باید در طراحی ویلای مدرن مد نظر داشته باشید.

بخوانید: طراحی نمای ویلا

بخوانید : محوطه سازی و طراحی محوطه ویلا

روشنایی مناسب برای طراحی داخلی ویلا

نورپردازی مناسب از فاکتورهای مهم در طراحی داخلی ویلاست که باید به آن توجه شود. استفاده از روشنایی مصنوعی و استفاده از پنجره با اندازه های مختلف از جمله عواملی هستند که می توانند باعث القا آرامش در افراد و روشن شدن داخل ویلا شوند.

چراغ های ال ای دی بهترین گزینه برای طراحی ویلای مدرن است. این چراغ ها، انرژی زیادی دارند و می توانند نور گرم مورد نیاز ویلا را فراهم نمایند.

نکاتی در طراحی داخلی ویلا

دکوراسیون مناسب برای طراحی داخلی ویلا عبارت است از:

  • برای کف پوش ها از مصالحی طبیعی استفاده نمایید. پارکت و سرامیک از جمله کف پوش های مدرنی هستند که شما می توانید در طراحی ویلای مدرن به خوبی از آن ها استفاده نمایید.
  • تا حد ممکن در طرح و نقشه ویلا از ایجاد بیرون آمدگی ها و تو رفتگی های اضافه پرهیز کرده و از خطوط صاف و فضاهایی که فاقد شکستگی هستند استفاده کنید. اما در صورت وجود چنین فضا هایی، آن ها را به خوبی با وسایل و اکسسوری های مختلف پر کنید.
  • برای استفاده از وسایلی مثل نرده ها، کلید برق ها، چراغ خواب ها و … از وسایلی درخشان استفاده نمایید.
  • در طراحی ویلای مدرن حتی الامکان رنگ های خنثی را به کار برده و از طرح هایی که شلوغ هستند به هیچ عنوان استفاده نکنید. سعی کنید بیشتر از تک رنگ برای وسایل و لوازم ویلای خود استفاده نمایید. به طور مثال می توانید مبل های خود را از میان طیف رنگ طوسی انتخاب نمایید.
  • به طور حتم دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس با نمای داخلی خانه ویلایی ساده تفاوت های زیادی دارد. به طور مثال در ویلای دوبلکس با دیوار ها و پنجره های بلند، می توانید از لوسترهای مدرن آویزان و بزرگ در وسط سالن استفاده کنید.
  • در دکوراسیون داخلی ویلا های کوچک به سبک مدرن نیز بهتر است از رنگ های سفید و یا خیلی روشن استفاده کنید تا بتوانید فضا را بزرگ تر و دلباز تر جلوه دهید.
  • دکوراسیون حیاط ویلا نیز در سبک مدرن بایستی با دکوراسیون داخلی تلفیق شود. در حقیقت در این سبک فضا های خارجی و داخلی ویلا به خوبی با هم ادغام می شوند.

مشاوره رايگان ، استعلام قیمت و سفارش طراحی داخلی ویلا  1032193-0912

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *